​Fornyelse af kørekort ved endt udløbsdato

​Dit kørekort har en udløbsdato, som du kan finde på kørekortet. Hvor lang tid et kørekort er gyldigt afhænger dog af, om det blev udstedt før eller efter d. 19. januar 2013, og hvilket kørekort du har.

Det er altid vigtigt, at du holder øje med udløbsdatoen på dit kørekort. Ældre bilister skal desuden have fornyet deres kørekort, når de bliver 70 år. Hvis du ved udløbsperioden fortsat ønsker at køre bil, skal du søge om at få en fornyelse af kørekort, da kørekortet ellers ikke længere vil være gyldigt, og i så fald må du ikke køre bil.

Hvordan får jeg fornyet mit kørekort?

Du kan få dit kørekort fornyet ved at henvende dig til Borgerservice. Du skal huske at medbringe dit gamle kørekort samt et nyt pasfoto.

Det er ikke længere nødvendigt med en lægeattest i forbindelse med en kørekort-fornyelse ved kørekort til personbil, motorcykel eller stor knallert.

Du skal dog være opmærksom på, at det er dit eget ansvar at sikre, at du er i stand til at køre forsvarligt i bil. Har du helbredsproblemer, bør du derfor altid få dem undersøgt hos din læge, inden du søger om fornyelse af kørekort.

​Hvad koster fornyelse af kørekort?

Der er forskellige priser på fornyelse af kørekort alt afhængigt af, hvilken kategori der er tale om, og om du har et begrænset kørekort på grund af helbredsmæssige årsager.

Som udgangspunkt kan du dog få fornyet dit kørekort uanset alder til en pris på 140 kr.

Kontakt mig og hør mere om mulighederne for kørekort-fornyelse

Har du nogle spørgsmål omkring fornyelse af kørekort, så er du velkommen til at kontakte Ugerløse køreskole på telefon 50 46 77 21 eller e-mail jan@torbin.dk

Køreskolen holder til i Holbæk kommune mellem Odsherred og Roskilde på Sjælland.

​Ps: Jeg er medlem af Dansk Kørelærer Union - din garanti for professionel undervisning.